Vzdelávací tréning sa zameriaval na:
- zvýšenie kompetencií učiteľov v oblasti práce v triedach a školách vyznačujúce sa rozmanitosťou so zameraním na inklúziu žiakov z rómskeho prostredia,
- prácu so stereotypmi a predsudkami k inakosti,
- oboznámenie učiteľov najnovšími prístupmi a metódami vo výchove k demokratickému občianstvu a ľudským právam,
- oboznámenie učiteľov vzdelávacími stratégiami a zdrojmi, ktoré podporujú interakciu a kritické myslenie medzi žiakmi,
- rozvíjanie kompetencií učiteľov potrebných na vytvorenie akčných plánov prispôsobené ich špecifickému vyučovaciemu prostrediu,
- rozvíjanie spolupráce so žiakmi, rodičmi a členmi komunity s cieľom vytvoriť inkluzívnu vzdelávaciu komunitu,
- príklady dobrej praxe ako používať Referenčný rámec kompetencií Rady Európy pre demokratickú kultúru v praxi.
Učitelia rómskeho jazyka úspešne absolvovali vzdelávací tréning organizovaný NIVaM v spolupráci s Európskym Wergeland Centrom. Absolventi tohto tréningu budú získané kompetencie aplikovať vo svojej práci v školskom roku 2023/2024, najmä pri prípravách na vyučovacie hodiny z rómskeho jazyka.
Vzdelávací tréning je úvodným vstupom k projektovej aktivite, ktorej cieľom je budovanie kapacít učiteľov rómskeho jazyka na Slovensku. Ukončenie projektovej aktivity je plánované v apríli 2024, upresnil projektový manažér Jozef Facuna.
Projekt „Inovatívne vzdelávanie učiteľov s cieľom zvýšiť ich interkultúrne kompetencie vo vzdelávacom procese rómskych žiakov“ sa realizuje v rámci programu Miestny rozvoj, odstraňovanie chudoby a inklúzia Rómov financovaného z Nórskych grantov a zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.